Jag behöver verkligen hjälp med att få ordning på mitt burr.
Jag har alltid haft ett omöjligt hår som har varit lite lockigt (eller snarare vågigt) under i bakhuvudet men överhåret har varit rakt. Jag började i junimed cbs (balsam och bikarbonat) men övergick ganska snabbt till BM. Jag ska försöka berätta min resa och hoppas att ni kan hjälpa mig.
Jag använde först bamsebalsam som tvätt och olivs by ccs som vårdande. Nu anväder jag Naturelle honung som tvätt. Efter ett tag började det klia i hårbotten så jag slutade med oliva och använde elvital inpacknining (den gula burken, minns ej vad den heter) hela tiden istället. Håret blev fantastiskt lent och mjukt, lite lockigare men inte särskillt snyggt tyvärr. När burken närmade sig sitt slut så hittade jag den inte i någon affär. När sista klicken var använd så sprang jag inpå Åhléns med panik och hittade oliv naturell balsam och balsamspray. Jag köpte båda eftersom jag inte trodde att det var tillräckligt vårdande. Resultatet blev katastrof! Så torrt och risigt, håret var som tuggummi. Jag blandade lite klick och olivolja i topparna efter tvätt och helt plötsligt hade jag ganska schyssta lockar men håret var fortfarande torrt som fnöske. Efter att ha läst här så köpte jag har garnier respons avocado & shea-balsam som har gjort håret mycket mjukare och friskare, men då försvann lockarna istället. Så nu tvingas jag föna håret rakt eftersom det varken är rakt eller lockigt annars. Jag tänkte att jag kan leva med det, lockar eller inte, mitt hår mår bättre med BM. Men nu har jag insett att jag börjar få mjäll oxå! Det har jag aldrig haft förut. Finns det någon som kan komma med lite tips och trix innan jag tar till schampoot igen? Jag vill helst ha håret lockigt men det måste ju vara snyggt och inte nån halvmessyr...
Tilläggas ska också att halva mitt hår är sönderblekt av en inkompetent frisör som jag träffade för ett par år sedan...