Cutrin Sensitiv og KMS

Har du produktrelaterade frågor eller tips som inte passar in i någon annan kategori? Det här är rätta stället!

Cutrin Sensitiv og KMS

Inläggav Vil ha vakkert hår » mån 04 aug 2008, 12:29

Hallo fra Norge. Jeg er komplett nybegynner med sjampofri hårpleie, men håper å få vakrere hår som dere!
Har kjøpt inn vaskebalsam som ser grei ut, men kan dere se på den om den er sikker?

Cutrin Sensisive Conditioner for normal hair
Aqua, cetearyl alcohol, hydroxycetyl hydroxycetyl dimonium chloride, glycerine, panthenol, citric acid, methylparaben, propylparaben.

Jeg har hår type 2 b og ønsker gjerne å få fram mer bølger i det, har dere noen råd?

Jeg har kjøpt inn to typer styling, en mousse og en gelé. Er takknemlig om dere kan hjelpe meg å se etter om disse kan være brukbare, eller om de inneholder forbudte ingredienser (det er så mange vanskelige ord).

Cutrin Sensitive Mousse Strong hold
Aqua, butane, PVP/VA copolymer, propane, PVP, polyquatermium–11, panthenol, quatermium–52, olet–20, sodium methylparaben, sodium propylparaben.

kms add volume blow dry lotion
Aqua, VP/VA Copolymer, Propylene glycol, hydroethylcellulose, Panthenol, PEG-40 Hydrogenated Castor oil, Eucalyptus globulus leaf extract, cinnamumum zeylanicum bark extract, polyquaternium-11, cetrimonium glycerine, sorbitol, trideceth-9, sodium hydroxide, phenoxyethanol, methylparaben, propylparaben, ethylparaben, butylparaben, sodium benzoate, DMDM hydantoin, fragrance.

Cutrin Sensitive lover å være fri for alkohol, silikon og parfyme, men det er kanskje andre suspekte ingredienser i en mousse? KMA har phenoxyethanol, er det en slags alkohol?

Jeg har brukt alle disse tre produktene. Si fra dersom jeg bør ta "siste sjampo" en gang til...

Ellers vil jeg takke for dette flotte forumet, jeg har lest innlegg og sett på bilder av alle dere med vakkert hår en stund nå før jeg våget å melde meg inn og spørre selv.
Nå er det kanskje min tur å få vakrere hår...
Hårtype: 1B
Siste sjampo: 5. august 2008
So many products, so little time
Användarvisningsbild
Vil ha vakkert hår

Re: Cutrin Sensitiv og KMS

Inläggav Saffran » mån 04 aug 2008, 12:43

Hej Vil ha vakkert hår och välkommen till forumet!

Dtt balsam ser helt OK, så det kan du köra på!
Gelén, också.
Moussen däremot innehåller quaternium-52, som kan vara svårt att få ur håret utan schampo. Om du inte vill chansa så är det nog bäst att göra en sista-schamponering igen, och leta upp en annan mousse.

Alkoholer kan vara av olika slag, en del är fettalkoholer som är vårdande för håret. Phenoxyethanol är ett konserveringsmedel, så det är ingen fara.

Prova med balsammetoden ett tag och se om du inte får vackrare bølger/lockar bara av det! Det går olika fort för olika människor och det är också olika hur stor skillnaden blir. Inpackningar är också bra, och att ploppa håret (se rummet "Plopp och hans vänner".

Tillykke och hoppas att det fungerar bra för dig!
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Vil ha vakkert hår » mån 04 aug 2008, 12:52

Tusen takk for kjemperaskt svar, dette var veldig nyttig.
Jeg setter flasken med mousse bort og prøver å bruke kun kms geléen i tillegg til balsamvask.
Skal ta "siste sjampo" én gang til (hulk).
Kan jeg forresten bruke en olivenoljesåpe fra Syria (ligner på Marseille såpe) som "siste sjampo"? Eller MÅ det være en sulfatsjampo av riktig type?

Skal lete opp og lese om "Plopp og hans venner".
Användarvisningsbild
Vil ha vakkert hår

Inläggav Saffran » mån 04 aug 2008, 13:37

Hej igen!

Jag är osäker på vad såpe står för på norsk, är det ett fast block, det vi kallar tvål? Eller är det flytande?
Fast tvål/såpe brukar inte vara så bra till hårvask. Ibland kan det gå bra med en duschcreme, det beror på innehållet!
2A // 2A/F/i
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Vil ha vakkert hår » mån 04 aug 2008, 13:59

såpe på norsk er tvål på svensk, ja.
Høres ut som om det er en sulfatbasert sjampo som er best, ja...
takker for hjelpen, nå skal det vaskes og balsameres! :D
Användarvisningsbild
Vil ha vakkert hår

Inläggav Carola » tis 05 aug 2008, 22:00

Jag har precis köpt Curtin sensitive conditioner..

Hoppas verkligen att den hjälper mot min torra och kliande hårbotten.. Om jag tolkar ingredienserna rätt så innehåller den fukt men ingen olja och det är perfekt för mig då mitt hår inte verkar gilla olja...

Jag testar, Jag misslyckas, Jag lär

Användarvisningsbild
Carola

Inläggav Vil ha vakkert hår » ons 06 aug 2008, 08:31

Håper Cutrin Sensitive blir bra for ditt hår!
Jeg kjøpte først First Price Conditioner, som mange skriver svært positivt om her på forumet og forsøkte den i sommer mens jeg var på ferie. Den ble for fet for mitt hår, fikk liksom aldri skylt den ut ordentlig, og håret føltes fett med en gang det var tørt, så jeg måtte vaske med sjampo gang på gang, så det ble ingen riktig sjampofri ferie :(
men etter som jeg leser her på forumet så er det stor forskjell på hvordan samme produkt oppleves av ulike hårtyper, og det var en trøst. Så NÅ skal det bli andre boller... (det føles bra etter siste sjampo i går, med Cutrin Sensitive Conditioner og litt hjemmelaget rosenglyserin med honning som etterbehandling)

Jeg følte at Cutrin Sensitive var mye bedre for mitt hår, men jeg har ikke krøllet (lockig) hår, bare fall/bølger, og mitt hår har alltid hatt lett for å bli fett. Men jeg har alltid brukt sjampo eller såpe(tvål), og alltid brukt hårtørker for å rette ut håret som vippet seg i alle retninger. Men nå skal jeg forsøke denne her metoden og finne ut om jeg kanskje har blger som går an å leve med likevvel, det må jo være MYE sunnere for håret uten hårtørker og uten sulfatsåpe!
Så blankere vil vel håret bli, på sikt...
Användarvisningsbild
Vil ha vakkert hår

Inläggav Vil ha vakkert hår » fre 15 aug 2008, 17:15

Hei Carola!
Undres på om Cutrin Sensitiv var bra for deg?
Användarvisningsbild
Vil ha vakkert hår

Inläggav Carola » fre 22 aug 2008, 13:41

Vil ha vakkert hår skrev:Hei Carola!
Undres på om Cutrin Sensitiv var bra for deg?

Jaaaaa.. helt underbart..
Mitt kliande i hårbotten är i stort sett borta.. Helt unsderbart. Den är också väldigt återfuktande.. Kanon..
Den är svår att hitta men jag har hittat den på Freeport i Kungsbacka..

Jag testar, Jag misslyckas, Jag lär

Användarvisningsbild
Carola

Inläggav Vil ha vakkert hår » fre 22 aug 2008, 19:54

Hurra, flagg og ballonger! :smt041 Det var fint å høre. Jeg kjøpte den hos en frisør i Norge, men var hos flere før jeg endelig fant noe som var fri for parfyme og silikoner (Våg balsam er dessverre umulig å få kjøpt i Norge, og Cederroth nettbutikk vil ikke sende til Norge...) :smt102 .
Användarvisningsbild
Vil ha vakkert hår

Cutrin Sensitive Conditioner For Normal Hair

Inläggav Sandy » fre 13 mar 2009, 21:44

Hej!

Är det någon som vet vart i Stockholm man kan köpa denna i butik? Har beställt från Hudoteket men de skickade fel! Så nu tänker jag gå och köpa den själv, morr! :irk:

http://www.lockig.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=3939

Tack på förhand!
Sandy

Inläggav Saffran » lör 14 mar 2009, 16:58

Hej Sandy! Jag klistrade in din fråga i den redan existerande tråden, hoppas det var OK!

Såg också att tråden låg i fel rum, så jag flyttade på den.
2A // 2A/F/i
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Återgå till Diverse produkter