Tappar mitt hår

Har du en hårrelaterad fråga som inte passar in i någon annan kategori? Här passar den!

Tappar mitt hår

Inläggav frisssig » sön 20 maj 2012, 08:53

Hejsan!
Jag flyttade utomlands för ungefär 2månader sedan och har börjat tappa extremt mycket hår här, kan liksom dra handen genom mitt hår och få med en hel tuss(!). Jag har hört att det kan bero på att vattnet har mycket mineraler och klor i sig här så har börjat skölja med flaskvatten det sista när jag duschar men verkar inte göra nån skillnad.

Använder samma balsam (tressemme) som jag gjorde hemma i Sverige och gör inpackningar med cocosolja varje vecka, äter dessutom hårkontroll och vanliga kosttillskotts tabletter.
Någon som har något tips på fler saker man kan göra för att försöka behålla håret? Har ganska tunt hår ifrån början och vill verkligen inte bli flintis :pray:
frisssig

Re: Tappar mitt hår

Inläggav Yohseefeen » sön 20 maj 2012, 13:45

Har tyvärr inga bra tips, men jag hoppas att det blir bättre!
Har du ändrat mycket i din kost?
Är du stressad?
2a/m/ii
Användarvisningsbild
Yohseefeen

Inläggav Linnéa H » sön 20 maj 2012, 14:20

Lossnar håret jämnt över huvudet? Eller är det från en specifik fläck?
hårtyp: 2C/M/iii
I princip schampofri sedan:110731
Tvätt & vård: varierar, just nu TRESemmé Naturals, me like!
Leave-in: AV eller olja beroende på hårets behov
Styling: KCCC fr o m 120915, eller Linfrögel m epsomsalt
Färg: Henna
Linnéa H

Inläggav frisssig » sön 20 maj 2012, 22:57

Nej jag tappar väl ganska jämnt skulle jag tro, har inte några kala fläckar eller så (har dock sett folk här som har det(!)) men har fått mycket tunnare hår på bara dessa 2 månaderna, inte så det syns så mycket ännu men börjar ändå bli lite orolig om det ska fortsätta såhär.

Ja det har nog blivit lite annorlunda/onyttigare mat sedan jag flyttade så det kanske förvärrar det hela, sitter och googlar runt efter lite på huskurer och grejer som ska vara bra för håravfall så får hoppas att jag hittar något som funkar ;)
frisssig

Återgå till Allmänt om hår och lockar