Löshår

Har du en hårrelaterad fråga som inte passar in i någon annan kategori? Här passar den!

Löshår

Inläggav Chatarina » ons 04 apr 2012, 20:58

Kan man använda löshår när man kör BM? Har letat runt lite men inte hittat något bra svar på frågan.
Chatarina

Re: Löshår

Inläggav Words » tor 05 apr 2012, 07:48

Jag har för mig att det har diskuterats extensions förut... Menar du löshår som man sätter in över dagen bara? Det sliter ju på håret men det går ihop med BM...
Words

Inläggav Chatarina » tor 05 apr 2012, 11:58

Jag har clip som jag kan sätta in när jag vill men det är en sån procedur och jag har tunt hår så clipsen syns så lätt och jag känner att jag vill ha långt hår hela tiden. Har blivit tvungen att klippa av mitt egna pga att det varit så slitet. Så jag undrade om det funkar med typ nail hair eller stick hair och sånt.
Chatarina

Inläggav kajsa91 » tor 05 apr 2012, 21:14

det undrar faktiskt jag med... jag har löshår med microringar hemma, inte använt de under de tre månader jag kört BM nu. Funderar på att sätta i de snart igen. Men det är så att håret i microringarna är ju ihopfast med keratin och det sägs att keratin kan lösas upp med balsam? så jag undrar faktiskt också hur det fungerar! Någon som vet?
kajsa91

Inläggav kajsa91 » sön 08 apr 2012, 17:47

ingen som vet? :-)
kajsa91

Inläggav Words » sön 08 apr 2012, 18:55

Om jag minns rätt så funkar inte vissa extensions då man masserar hårbotten så mycket att de lossnar.
Words

Inläggav Chatarina » mån 09 apr 2012, 10:06

Ja det verkar inte finnas så mycket vetskap om detta ämne :p Jag får köra på med BM och hoppas mitt hår blir glatt och välmående och startar växa så det knakar :p
Chatarina

Inläggav creativitet » tis 29 maj 2012, 16:15

Jag har använt löshår (keratinslingor) som utfyllnad i snart sex år och under de senaste året endast använt balsam till tvätt samt schampo bara max en gång i månaden, funkar finfint :-)
Jag tvättar håret med ett lättare "tvättbalsam" och det skadar inte mina fästen, men det mer vårdande balsam jag använder, ser jag till att det INTE sätts på mina fästen.
Vill dock sätta viss restriktion i mina rader, jag använder SoCap extensions, ditsatta av en "riktig frisör" och kan ju bara svara för hur dessa fästen klarar denna behandling utan problem. Det finns ju en uppsjö med keratinfästen/hår på marknaden av väldigt varierande kvalitet.

De billiga löshåren är ofta väldigt preparerade. Vissa är så hårt ansatta att man har "skalat bort" fjällskiktet helt för att stråna ska bli "nordiskt tunna" och jag behöver väl inte ens säga vilken kvalitet det då blir.... likaså har jag ingen aning om hur microringar samt andra hårs keratinvax klarar av balsamtvätt.

Eftersom jag har i mina extensions under sex-nio månader per gång samt att jag inte låter håret "vila" mellan sättningarna så är det oerhört viktigt för mig att mitt eget, normalt ganska torra och frizziga hår är i god kondition. Därför uteslöt jag shampo för ungefär ett år sen och ser en väldigt stor skillnad. Nu balsamtvättar jag håret endast en gång per vecka och det är alltid skinande blankt.
Jag använder varken hårfön eller platt/locktång annat än ytterst sällan, gnuggar det aldrig med handduk utan torkar det skonsamt i en turban av "icke-frotté" samt sover med fläta, vilket självklart bidrar till att håret håller sig fint.

Det var intressant att hitta denna sida eftersom jag inte har köpt balsam efter någon godkänd lista eller ens vetat om att det finns något som kallas "balsammetoden" och nu fick jag se att jag tydligen använder produkter som faktiskt är "godkända" :-)
Jag har läst och läst och finner mycket här som jag kommer att ta till mig :-) :handgestures-thumbupleft:
creativitet

Återgå till Allmänt om hår och lockar