Konsertdag med Johannespassionen av Bach på programmet. Gick jättebra att sjunga!
Håret var glansigt och låg perfekt. Fick komplimanger av mina körkompisar. De frågade om jag har gjort slingor, men jag har inte gjort något med färgen på över en vecka. Kan det ha berott på att jag använde lite råsockervatten som hårspray, tro?

(Funkade jättebra, förresten!

)
Ja ja, hursomhelst: senaste tiden har jag från flera olika håll fått höra att jag är lik en amerikansk skådespelerska. Den första personen kom inte på namnet på vare sig skådespelerskan eller filmen (som i somras nyligen hade gått på bio enligt uppgift - "en romantisk komedi"). Jag, som inte tycker att jag är lik någonannan än min pappa, blev ju toknyfiken, så jag nämnde det för min filmkunniga kollega. "Ja, Kirsten Dunst! Särskilt när hon var rödhårig i Spiderman-filmerna." sa han utan att tveka. Det var en komplimang som hette duga!
Ikväll, under pausen, sa en av solisterna apropå ingenting att jag är toklik Ginnifer Goodwin!!!

(Spelar i Big Love och var med i Mona Lisas leende, bl a.)
Tvivlar på att likheten syns på bilderna i den här tråden, men kanske IRL...?
Kul var det iallafall och en liten egoboost (som jag verkligen behövde efter att ha blivit gratulerad till
graviditeten av en (manlig) körkollega strax innan konserten!

) Jag har ju lagt på mig några kilo på relativt kort tid - men har faktiskt lyckats gå ner drygt ett kilo den senaste veckan!

Dessvärre led jag av ballongmage idag (har gjort det av och till under veckan - de nya matvanorna kombinerat med stress kanske?

) och plågan blev extra stor precis innan konserten skulle börja. (Hade så ont att jag undrade om jag skulle kunna medverka.) Beklagade mig för en annan körkompis och hade handen på min svullna mage, när han kom ner för trappan, hörde hälften och drog sin egen slutsats. (Han är förlossningsläkare.) Men sättet han sa det på var avslöjande: "Nä, vad roligt,
är det så? Grattis! Jag trodde det, men var inte helt säker..." Där stoppade jag honom och förklarade hur det egentligen låg till. Blev mest full i skratt och tog faktiskt inte illa vid mig, men som sagt, filmstjärnekomplimangen var extra välkommen!
Nu är det dax för skönhetssömn, så jag orkar med morgondagens konsert! Hoppas magen är lite snällare då...