Ändrat innehåll i Klick

Har du produktrelaterade frågor eller tips som inte passar in i någon annan kategori? Det här är rätta stället!

Re: Ändrat innehåll i Klick

Inläggav Nellie » tis 31 aug 2010, 15:08

northbank skrev:Var kan man köpa Glid? Finns inte på Apotekets hemsida.

http://www.rfsu.se/sv/Produkter/Glidmedel/Glid/ Testa här. Jag har letat i affärer men inte sett det någonstans, så jag har köpt på nätet. Det finns på flera ställen, men det här är det billigaste jag sett.
Hårtyp: 2c/m/iii
Nellie

Inläggav amylinda » mån 11 okt 2010, 02:52

"När det gäller produkter och RFSU är kondomer den första tanken. Men RFSU har faktiskt lite andra produkter som tex glidmedel.
Är Glid och Klick samma sak?

De som handlar sitt glidmedel på något av de apotek som finns undrar kanske var Klick är någonstans. Denna säljs numer bara till Apoteket. Vi har istället RFSU Glid som är exakt samma glidmedel fast med ett annat namn.

Tuberna kommer i två storlekar, 75- och 150 ml."
Nytt försök efter uppehåll: 2011-06-24

Tvättbalsam: Coop extra
Vårdande balsam: Treseme natural
Inpackning: 2 delar balsam 1 del olivolja
leave in: Inget för tillfället.

/Amylinda
amylinda

Inläggav Momina » tis 09 nov 2010, 03:09

Så vilken av dessa gildmedel fungerar bäst i håret? naturell eller glid?

Och ger glidmedel samma mjuka effekt i håret som t.ex. silikondroppar gör?
Momina

Inläggav Fridet » sön 22 maj 2011, 14:13

Hej! Gick till coop för att införskaffa mig en tub Glid, till min stora besvikelse hittade jag bara silikonbaserat och vattenbaserat med apelsinsmak. Eftersom tålamod inte existerar, så köpte jag den med apelsinsmak och kletade i håret. Gick in här för att se om den stod med på listan över godkända produkter, men så var inte fallet.

Behöver jag tvätta ur det med sistashampo nu, någon insatt?

Kram Frida
Användarvisningsbild
Fridet

Inläggav twinflower » sön 22 maj 2011, 18:23

Fridet skrev:Hej! Gick till coop för att införskaffa mig en tub Glid, till min stora besvikelse hittade jag bara silikonbaserat och vattenbaserat med apelsinsmak. Eftersom tålamod inte existerar, så köpte jag den med apelsinsmak och kletade i håret. Gick in här för att se om den stod med på listan över godkända produkter, men så var inte fallet.

Behöver jag tvätta ur det med sistashampo nu, någon insatt?

Kram Frida

Det är svårt att säga utan en innehållsförteckning. ;)
twinflower

Inläggav Fridet » sön 22 maj 2011, 20:08

Så långt tänkte jag inte! Haha :)

Innehåll: Aqua, Glycerin, Propylene Glycol, Alcohol denat., Parfum, Hydroxypropyl Guar, Xanthan Gum, Lactic Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Sodium Saccharin, Citral, Limonene, Linalool.
Användarvisningsbild
Fridet

Inläggav Saffran » sön 22 maj 2011, 20:21

Fridet skrev:Så långt tänkte jag inte! Haha :)

Innehåll: Aqua, Glycerin, Propylene Glycol, Alcohol denat., Parfum, Hydroxypropyl Guar, Xanthan Gum, Lactic Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Sodium Saccharin, Citral, Limonene, Linalool.

Ser helt OK ut, med visst förbehåll för alkoholen. Med tanke på att den kommer strax innan parfymen i listan så är den dock med största sannolikhet med som konservering och bör inte innebära något problem.

Skriv gärna ut produktens fullständiga namn så att vi kan lägga in den i listan.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Fridet » sön 22 maj 2011, 20:48

Okej, tack så jättemycket för hjälpen! Kul att den funkar, eftersom jag kör rakt av parfymfritt annars, kan det vara kul med lite doft någon gång. Man luktar sannerligen apelsin av den!

Glid Wild Red Orange heter den :)
Användarvisningsbild
Fridet

Glid Exotic Passion

Inläggav Mian » tor 08 sep 2011, 15:15

Hej hej!

Kul med doft! Det finns en som heter Glid Exotic Passion också, är den med godkänd måntro?

Innehåll: Aqua, Glycerin, Propylene Glycol, Parfum, Alcohol denat., Hydroxypropyl Guar, Xanthan Gum, Lactic Acid, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Sodium Saccharin, Vanilla Planifolia Fruit Extract, Citronellol, Geraniol, Limonene, Linalool.

En kompis pratade med sin frisör och hånade mig lite för att jag använder glidmedel i håret. Hon menade på att det inte är så bra med silikon (de missade att jag såklart använder vattenbaserat..). Hon började svamla något om att det är stor skillnad på silikon och silke. Hur ligger det till? Finns det silkesdroppar som man som man som nopooare kan använda? Shit vad ny och oduglig jag är, men snart så ska jag veta en massa och då blir det slut på hånet!
Mian

Ändrat innehåll i Klick

Inläggav CatarinaS » tor 08 sep 2011, 16:29

Välkommen till no poo-världen!
Produkten du frågar om har tyvärr alcohol denat ganska tidigt i imgredienslistan, och det torkar ut håret. Det vill vi ju inte, eller hur?
Mitt tips är att i stället köpa Aco Glidslem, det funkar bra och är inte så dyrt. Dock måste man fråga efter det på Apoteket för det brukar inte stå framme i butiken.
Lycka till!
Tvätt: SLS-fritt, Neutral, Garant
Vårdande: Väldigt varierande
Styling: Jessicurl Gelebration spray
CatarinaS

Inläggav Saffran » tor 08 sep 2011, 19:43

För att svara på dia andra frågor: Ja, det är klart det är skillnad på silikon och silke. Silikon är ett syntetiskt ämne som liknar plast medan silke är ett naturligt material (en proteinbaserad fiber) som kommer ur rumpan på silkesmasken. :)

De flesta kommersiella s.k. "silkesdroppar" innehåller dessutom till största delen silikon (liksom de allra flesta frisörprodukterna), så din kompis har tyvärr inte så stor koll. :) Vattenbaserat glidmedel är vårt alternativ, och glansspray för hundar och hästar (t.ex. Sjöbogårdens Kamma Lätt och Sjöbogårdens Man-, svans- och pälsglans). Funkar minst lika bra.

Mian skrev:En kompis pratade med sin frisör och hånade mig lite för att jag använder glidmedel i håret. Hon menade på att det inte är så bra med silikon (de missade att jag såklart använder vattenbaserat..). Hon började svamla något om att det är stor skillnad på silikon och silke. Hur ligger det till? Finns det silkesdroppar som man som man som nopooare kan använda? Shit vad ny och oduglig jag är, men snart så ska jag veta en massa och då blir det slut på hånet!
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav linneahallberg » tor 29 dec 2011, 13:07

Hej!

Har precis gjort slut på min gamla Klick-tub och har nu beslutsångest över vad jag ska köpa i stället. Den gamla varianten har fungerat mkt bra för mig.
Jag har läst alla inlägg på denna tråd, men eftersom de flesta inlägg är ganska gamla nu är jag
nyfiken på vad ni tyckt om de nya varianterna av Klick?
Skulle ni rekommendera någon av dom till en som varit nöjd med den gamla Klick? Eller ska man ta Glid i stället? Vad är era erfarenheter under det senaste året?
undrar
linnea som är jättenöjd med BM sedan okt 2011 :D
linneahallberg

Inläggav Words » tor 23 feb 2012, 07:53

Bumpar upp tråden eftersom jag själv nu vill springa iväg och köpa. Men som personen ovan undrade; vad tycker ni om de olika varianterna?
Words

Inläggav thatiger » fre 09 mar 2012, 14:19

Det här va visst en väldigt gammal tråd, men hoppas på svar ändå. :whistle:

Min förpackning Klick Natural glide som jag köpte för någon vecka sedan har glycerin i sin innehållsförteckning. Tänkte lägga en beställning på Bodystore, främst för att köpa ricinolja då de höjt priset på apoteket här pga av efterfrågan ökat men eftersom det är frakt tänkte jag bunkra upp med klick som går åt som smör i solsken här hemma. MEN, INCI på klick natural glide på bodystore.se saknar glycerin i sin beskrivning. Kan det tänkas att de bara glömt att skriva till det, eller är det någon som har sett denna produkt utan glycerin?

Någon som beställt via bodystore och vet om deras produkt saknar glycerin, borde det inte vara samma i de som säljs där och på apoteket?

Blir hel snurrig.
Bild

Följ mig http://thatigers.blogg.se

Tvätt: Coop Extras
Vårdande: TREsemmés Naturals
Extra: Klick, aloe era gel & avakado olja
Användarvisningsbild
thatiger

Inläggav thatiger » mån 12 mar 2012, 10:00

Nu fått svar på mitt mail av RSFU angående innehållet i Klick natural glide. Den innehåller alltså glycerin.
Bifogar svaret om det skulle vara så att någon annan är intresserad av att veta :dance:

"Hej!

Klick Natural Glide innehåller Glycerin så denna inci är korrekt: Aqua, Propylene Glycol, Glycerin, Hydroxyethylcellulose, Phenoxyethanol, Lactic Acid, Sodium Saccharin, Benzoic Acid, Sodium Hydroxide, Dehydroacetic Acid

Min teori till att det skiljer sig är att vi gjorde om formuleringen för ca 4 år sedan, men sedan förbättrade vi den ytterligare redan efter något år, där vi minskade andelen propylene glycol och lade till Glycerin – alla hemsidor inklusive vår egen har nog missat att uppdatera detta. Jag ska genast be om en uppdatering på vår egen hemsida. Tack för att du påpekade detta eftersom det är viktigt att det står rätt!

Vänliga hälsningar

Jessica Åström
Nordisk produktchef"
Bild

Följ mig http://thatigers.blogg.se

Tvätt: Coop Extras
Vårdande: TREsemmés Naturals
Extra: Klick, aloe era gel & avakado olja
Användarvisningsbild
thatiger

FöregåendeNästa

Återgå till Diverse produkter