Naked Style Gorgeous Curls

Diskutera stylingprodukter som fungerar med balsammetoden här.

Naked Style Gorgeous Curls

Inläggav LockigAnna » fre 25 maj 2012, 19:02

I min desperata jakt efter en bra lock-kräm, hittade jag denna på en brittisk hemsida.
Ingredienser:
Aqua, Cetearyl alcohol, Glycerin, Dicaprylyl ether, Sucrose laurate, Alcohol, Glyceryl stearate, Stearalkonium chloride, Corn starch modified, Mangifera indica (mango) butter, Parfum, Chlorphenesin, Benzyl alcohol, Dehydroacetic acid, Citric acid, Benzyl salicylate, Amyl cinnamal, Linalool, Hydroxycitronellal, Eugenol, Geraniol, Citronellol, Benzyl benzoate, Limonene.'

Den har fått jättefina recensioner på en brittsik lock-sida - men "alcohol" är ingrediens nr 6....
Är denna godkännd..?
/ Anna
Tvättbalsam: Trésemme Naturals Silicone Free
Vårdande balsam: MOP Mixed Greens
Styling: L´oreal Mineral FX Invis´Gel+ MOP Curl defining cream
LockigAnna

Re: Naked Style Gorgeous Curls

Inläggav LockigAnna » tis 29 maj 2012, 13:18

Hej igen - någon som vet om denna är OK?
Alcohol står som ingrediens nr 6 tror jag - men vet ej vad för typ av alcohol...
/ Anna
Tvättbalsam: Trésemme Naturals Silicone Free
Vårdande balsam: MOP Mixed Greens
Styling: L´oreal Mineral FX Invis´Gel+ MOP Curl defining cream
LockigAnna

Re: Naked Style Gorgeous Curls

Inläggav Saffran » tis 29 maj 2012, 19:21

Står det bara "Alcohol" så är det med största sannolikhet uttorkande alkohol. Men det behöver inte vara någon fara. Alkohol i balsam är oftast inte något att oroa sig över eftersom det dels ingår med så små mängder (oftast som emulgerings- eller konserveringsmedel) och dels uppvägs av alla de vårdande ingredienserna i balsamet. Där är stor skillnad när det gäller t.ex. hårspray där det ofta ingår som den största eller näst största ingrediensen och dessutom inte uppvägs av så mycket vårdande ämnen, och därför blir väldigt uttorkande.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Återgå till Stylingprodukter