Är detta Spray ok att använda?

Diskutera stylingprodukter som fungerar med balsammetoden här.

Är detta Spray ok att använda?

Inläggav Jazz » mån 02 apr 2012, 14:08

Hej

Jag undrar om ngn kunnig kan utläsa om detta hårspray är ok att använda om man kör Balsammetoden. Tack på förhand :?

Här följer innehållsförteckningen:

SD Alcohol 40-B, Hydrofluorocarbon 152a, Polyurethane-14, AMP-Acrylates Copolymer, Octylacrylamide/Acrylates/Butylaminoethyl Methacrylate Coploymer, Bisamino PEG/PPG-41/3 Aminoethyl PG-Propyl Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Hydrolyzed Soy Protein, Glycerin, PEG-75 Lanolin, Aminomethyl Propanol, Triethyl Citrate, Water (Aqua), Sodium Benzoate, Fragrance (Parfum).
Sista schampo 2 maj -08
Tvätt
: Oliv sensetive
Leave in: Oliv sensetive
Inpackning: Garnier pärlemor
Styling: ingen, men öppen för tips för lätt vågigt hår
Jazz

Re: Är detta Spray ok att använda?

Inläggav iamu » sön 08 apr 2012, 11:30

SD Alcohol 40-B = Specially denatured alcohol, "40-B" har att göra med nån tillsats som gör att man inte ska dricka spriten... Om jag förstod det rätt, kemi på engelska är inte min starka sida... Produkten har som största ingrediens uttorkande alkohol!

Bisamino PEG/PPG-41/3 Aminoethyl PG-Propyl Dimethicone = Silikon, men den kan vara "vattenlöslig"/löslig med mildare tensider... Se checklistan.

Sen innehåller sprayen nån peg-modifierad lanolin också. Jag vet inte om det innebär att den är vattenlöslig (?).

Jag skulle väl inte säga att det här är den bästa produkten kanske... Men om det är en spray du har hemma så kan du väl prova den, skulle du få nån build-up så är det ju bara att köra med sista-schampot. Men ha den inte för ofta med tanke på alkoholen!
2a/f/ii
Tvätt: Fabulous Fruit.
Vårdande: Tresemmé Naturals.
Styling: Aloe Vera Gel.
Användarvisningsbild
iamu

Inläggav Jazz » mån 09 apr 2012, 13:13

Tack :handgestures-thumbupleft:
Sista schampo 2 maj -08
Tvätt
: Oliv sensetive
Leave in: Oliv sensetive
Inpackning: Garnier pärlemor
Styling: ingen, men öppen för tips för lätt vågigt hår
Jazz

Inläggav Saffran » mån 09 apr 2012, 19:51

Det vore väldigt bra om du kunde skriva ut vad produkten heter. Då kan andra som eventuellt undrar över samma produkt hitta din tråd med hjälp av sökfunktionen.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Återgå till Stylingprodukter