Tack för alla svar!
Schniffen skrev:Vaanilla: Nej, men frisör är mitt tips också. Har redan en gång sabbat mitt hår med alldeles för många blekningar och det är inget att eftersträva. Att låta det ta tid och inte färga allting på en och samma gång är också ett gott råd. (Fast det har du ju uppenbarligen kommit på själv också XD) Det är ju bara så sablarns dyrt med frisörbesök... Men att slinga själv hemma med hjälp av någon trevlig människa du känner och litar på? Gärna någon som är tålmodig och händig, med tanke på slinghättorna. Risken är ju att slingorna blir orange om håret är för mörkt.
Var ju ett tag sedan du skrev här. Hur har det gått?
Joo, jag bokade tid hos frissan. Hon slingade håret lite ljusare - såg knappt någon skillnad. Men det kostade 1100 kr.
Sedan gick jag igen till samma frisör och hon slingade ännu en gång, FORTFARANDE ingen skillnad.
Jag frågade henne varför jag knappt inte ser någon skillnad, och hon sa att de blir så.. speciellt när jag är blekt under det bruna så måste hon vara mycket försiktig. Jag gick till henne ännu en gång och då la hon i en ljusare toning. Efter det såg jag inte heller någon skillnad. Och alla dessa besök var jag tvungen att vänta 1 månad mellan, + att det kostade mig över tusenlappen varje gång.
Då bestämde jag mig för att gå till en annan frisör. Hon började också slinga, men mycket mer slingor. Då såg jag faktiskt lite skillnad på håret, vilket jag var glad över! Men hon sa att hon ville vänta TRE månader innan nästa slingning! Blev så besviken för jag ville ju redan i maj bli blond, och detta var i september. Hon ville att jag skulle vänta tills december alltså. + att det var mycket dyrare hos henne.
Men jag gick dit efter en månad och sa till henne att jag inte orkar vänta och att jag använt massa inpackningar. Så hon bokade in en tid åt mig. Då slingade vi, och de blev lite skillnad denna gången med, men inte överdrivet. Då sa hon att nu måste vi vänta 3 månader innan nästa gång.
Jag har nu spenderat massa pengar på frisörbesöken. För typ 2 veckor sedan tipsade en kompis om en avfärgning hon köpt som hon tyckte var bra. Jag blev sugen på att testa, eftersom att mitt tålamod var lika med noll. Så jag köpte ett paket. Fick ur det mesta bruna då och håret var inte slitet alls nästan.
Sedan igår faktiskt la jag i en lite svagare blekning i håret och det slutade tack och lov med ett gott och efterlängtat resultat!
Så nu är jag äntligen blond igen!
Hade helt enkelt varken råd eller tålamod längre att gå till frisören