Frisör i Malmö/Lund?

Har du tips på frisyrer? Behöver du råd inför frisörbesöket?

Re: Frisör i Malmö/Lund?

Inläggav Saffran » tor 07 maj 2009, 14:42

Jag har ganska tunt och fint och jämnlångt hår som man klipper hur lätt som helst på fem minuter, så jag ser ingen anledning att betala hundratals kronor för det. Antingen klipper en kompis mig eller så gör jag det själv enligt den här metoden. (Har faktiskt nämnts här på forumet en gång redan idag!)
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Sabb » tor 07 maj 2009, 15:57

Känner faktiskt igen de bilderna - måste ha sett dem tidigare! Tyvärr är mitt hår där bak för kort för att dra fram det så och klippa det själv... får se om jag vågar låta ngn jag känner göra det. Eller så får det bara växa....!
1B/f/ii
Schampofri ibland, SLS-schampo ibland och sista-schampo ibland... och ibland svävar jag ut bland det otillåtna
Sabb

Inläggav Milly » tor 07 maj 2009, 22:13

(Till sabb)

Jag bor också i lund och jag kan rekommendera "salong nr 5",
och jag har också tunna och nästan helt raka hårstrån.
Salongen ligger på klostergatan (parallell med Lilla fiskaregatan).

Hon som brukar klippa mig (det var iofs ett tag sen nu) heter Anja, och hon har klippt precis som jag sa att jag ville ha det, de 3-4 ggr jag har gått dit.

Jag brukar be om att hon ska ta 1 - 1,5 cm på längden, och sen brukar hon samla upp det översta lagret på håret och klippa det lite extra (det är det som är mest slitet på mitt hår).
Nästa gång jag ska klippa mig, ska jag absolut gå dit.
Sist jag klippte mig hade jag inte riktigt råd (kostar 360:- för studenter) så jag gick till ett billigare ställe (140:-).
Men det är verkligen såå värt det att lägga ut de extra slantarna...

(Mitt första inlägg!)
Milly

Inläggav Sabb » fre 08 maj 2009, 11:50

Tack för tipset, Milly! Är väl en (av de få....) frisörer jag inte gått till i Lund. kanske ska provas nästa gång...
1B/f/ii
Schampofri ibland, SLS-schampo ibland och sista-schampo ibland... och ibland svävar jag ut bland det otillåtna
Sabb

Bra frisör i Malmö/Amningstrött hår

Inläggav kanel » tor 09 jul 2009, 19:43

Hej hej,

MÅSTE klippa mig! Har blivit av med min underbara frisör som ska sluta klippa och har gjort ett misstag då jag gick till Larson & Lange som klippte för kort och gjorde rak tantfrisyr av mitt lockiga fluff! Detta var precis i början av januari och jag fick ringa min gamla frisör och beeee om att hon skulle fixa till det. Men nu är det kris..
Fick barn i januari och har amningstrött hår som blivit lite rakare och som dessutom är slitet.
Jag har vanligtvis ett hår åt Typ 3-hållet, men nu mer Typ 2. Enligt Fia-metoden är det 2c/Medium/ii

Så:
1:Känner någon till en bra frisör i Malmö eller någonstans i Skåne som förstår sig på lockigt hår?
2: Någon som har tips för amningstrött hår? Några speciella mineraler man ska fylla på extra med?

Använder idag BM sedan ett par-tre månader tillbaka.
Änglamark Sensibel och Eco Cosmetics vårdande

Tack på förhand!
kanel

Inläggav Saffran » tor 09 jul 2009, 22:06

Kanel: Klistrade in din fråga i den redan existerande tråden om frisörer i Malmö/Lund, så slipper vi flera olika trådar om samma sak.
2A // 2A/F/i
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Pian » fre 10 jul 2009, 04:20

Kanel: Jag har varit hos Anna på Skum:Co på Torekovsgatan. Hon är superduktig och känner till BM sen något år tillbaka, Hon har även börjat köpa in "godkända" produkter till sin salong! Hon hade t o m hört sig för med Apoteket om det var okej att hon sålde Klick på sin salong :lol: , men det fick hon inte!
Typ 3a
Shampofri sen 19/7 -08
Tvätt: Coop X-tra
Vårdande: Garniers Pärlemor&Körsbär
Inpackning: Klick, Jessicurl WDT
SLS-fritt schampo (ibland) Urtekrams Brown Sugar
Styling: Aloe99, Mop C cdf, Curl Ceeper,
Användarvisningsbild
Pian

Inläggav Saffran » fre 10 jul 2009, 11:19

Pian skrev:Hon hade t o m hört sig för med Apoteket om det var okej att hon sålde Klick på sin salong :lol: , men det fick hon inte!

Det var konstigt, eftersom det går att beställa online från t.ex. Ellos, så Apoteket kan knappast ha ensamrätt på det. Det är väl RFSU som gör Klick, och det är ju inte precis något läkemedel...
2A // 2A/F/i
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Tildazinha » fre 10 jul 2009, 17:44

Saffran skrev:
Pian skrev:Hon hade t o m hört sig för med Apoteket om det var okej att hon sålde Klick på sin salong :lol: , men det fick hon inte!

Det var konstigt, eftersom det går att beställa online från t.ex. Ellos, så Apoteket kan knappast ha ensamrätt på det. Det är väl RFSU som gör Klick, och det är ju inte precis något läkemedel...

Ja man bör nog kontakta RFSU om man vill börja sälja Klick. Fast jag hoppas väl egentligen att det inte ska börja säljas som hårgelé, då priset förmodligen kommer att gå upp... :roll: :upsidown: Å andra sidan är det kanon med frisörer som tar in godkända produkter! Heja!

Tvätt:Bikarbonat eller ägg med äcv-sköljning
Inpackning: Garnier K&P, kokosfett, aloevera-gel
Färg: Henna på mellanbrunt hår

designokrati.mellergardh.se - konst och fotografi
Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav kanel » fre 10 jul 2009, 19:37

Hej!

Tack för alla tips! Har också hört gott om Dark&Bright på Spångatan av en kompis kompis men nu har jag lite mer att gå på. Ska kolla med Skum:co först tror jag eftersom hon känner till BM. Suveränt! Tack igen!
kanel

Inläggav kanel » fre 17 jul 2009, 19:26

Äntligen! Nu har jag en frisör jag kan räkna med hemma i kära Malmö också! Anna på Skum:Co är toppen och förstår helt och fullt det här med lockigt hår.
Inget konstigt snack, bara kunskap om hur man hanterar håret och sa också hur vi kunde göra framöver för att få det ännu lockigare.
Jag är helnöjd och kommer definitivt tillbaka. Min ultralockiga syster (tipsare av den här sidan och BM) har alltså också hittat ett ställe och slipper åka till Göteborg och klippa sig :).

TACK för tipset! :D
kanel

Inläggav Pian » lör 18 jul 2009, 06:42

kanel skrev:Äntligen! Nu har jag en frisör jag kan räkna med hemma i kära Malmö också! Anna på Skum:Co är toppen och förstår helt och fullt det här med lockigt hår.
Inget konstigt snack, bara kunskap om hur man hanterar håret och sa också hur vi kunde göra framöver för att få det ännu lockigare.
Jag är helnöjd och kommer definitivt tillbaka. Min ultralockiga syster (tipsare av den här sidan och BM) har alltså också hittat ett ställe och slipper åka till Göteborg och klippa sig :).

TACK för tipset! :D

Visst är hon en pärla! :smt023
Typ 3a
Shampofri sen 19/7 -08
Tvätt: Coop X-tra
Vårdande: Garniers Pärlemor&Körsbär
Inpackning: Klick, Jessicurl WDT
SLS-fritt schampo (ibland) Urtekrams Brown Sugar
Styling: Aloe99, Mop C cdf, Curl Ceeper,
Användarvisningsbild
Pian

Inläggav ikn » ons 05 aug 2009, 18:07

Jag brukar klippa mig på Klippstället i Oxie hos Marianne. Jag tycker alltid att hon brukar vara bra och lyssna på vad man själv tycker och komma med "förbättrande" förslag. Ska faktiskt dit nästa vecka, kanske ska prata om BM då eftersom jag precis har börjat :)
Sista tvätt 090731
2C, medium, thick
ikn

Inläggav Tildazinha » mån 31 aug 2009, 20:34

Åh, nu har jag bokat tid hos Anna på Skum:co till på torsdag! Ska bli sjukt spännande efter alla lovord. Vi pratade inte BM på telefonen, men jag ska ta med ett par balsam som hon kan tvätta med och berätta det när jag kommer dit. Hon är ju redan insatt. Längtar :soppy:

Tvätt:Bikarbonat eller ägg med äcv-sköljning
Inpackning: Garnier K&P, kokosfett, aloevera-gel
Färg: Henna på mellanbrunt hår

designokrati.mellergardh.se - konst och fotografi
Användarvisningsbild
Tildazinha

Inläggav Helaijn » ons 02 sep 2009, 07:49

Hej!

Ni som ska klippa er/har klippt er på Scum:co kanske kan beskriva hur ni har fått era hår klippta. Jag är i akut behov av klippning och behöver även inspiration för att klura ut hur jag vill ha mitt hår framöver.

Bilder är alltid välkommet.
Användarvisningsbild
Helaijn

FöregåendeNästa

Återgå till Frisyrer & frisörer