Ändrat innehåll i Klick

Har du produktrelaterade frågor eller tips som inte passar in i någon annan kategori? Det här är rätta stället!

Re: Hjälp! Ändrat innehåll i Klick

Inläggav Ketronya » fre 07 maj 2010, 22:19

Intressant beskrivning av silikonglidmedlet:
"Klick Silk Glide är ett glidmedel gjord av nästan 100% silikon, som är naturligt för kroppen och skonsamt för underlivet."

Vad är det som gör silikon till "naturligt för kroppen"? :roll:

Sorry, för off topic, kunde inte låta bli...
Ida
3b/m/iii
Shampofri sedan April 2008

Interview With a Knitter
Användarvisningsbild
Ketronya

Inläggav Saffran » lör 08 maj 2010, 22:09

Ketronya skrev:Klick Natural Glide innehåller glycerin, det står det i alla fall på min tub som jag köpte häromdan, har dock inte testat den i håret än, känns mycket "slajmigare" än den gamla så jag är lite skeptisk...

Menar du att innehållet ovan inte stämmer? Du får väldigt gärna lägga ut det korrekta innehållet isåfall, så att det finns här på forumet.
2A // 2A/F/i
Tvätt: Fabulous Fruit Conditioner
Vårdande: SMT, WDT
Övrigt: Loppfrögelé, Sjöbogårdens Kamma Lätt
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav Ketronya » sön 09 maj 2010, 01:48

Saffran skrev:
Ketronya skrev:Klick Natural Glide innehåller glycerin, det står det i alla fall på min tub som jag köpte häromdan, har dock inte testat den i håret än, känns mycket "slajmigare" än den gamla så jag är lite skeptisk...

Menar du att innehållet ovan inte stämmer? Du får väldigt gärna lägga ut det korrekta innehållet isåfall, så att det finns här på forumet.

Innehållet ovan stämmer exakt överens med tuben med undantag för att glycerin står som tredje ingrediens :)
Ida
3b/m/iii

Interview With a Knitter
Användarvisningsbild
Ketronya

Inläggav lilla_My » sön 09 maj 2010, 08:25

Ketronya skrev:Intressant beskrivning av silikonglidmedlet:
"Klick Silk Glide är ett glidmedel gjord av nästan 100% silikon, som är naturligt för kroppen och skonsamt för underlivet."

Vad är det som gör silikon till "naturligt för kroppen"? :roll:

Sorry, för off topic, kunde inte låta bli...

Vi har ju redan konstaterat hur mycket PR-mänskorna som skrivit Klicks reklam kan. :mrgreen: Tja, kroppen stöter inte bort silikon när man implanterar in det och på det sättet kanske man kan tycka det är naturligt för kroppen?

Silikonglidmedel är dyra och många tycker de är bättre. (För sitt ursprungliga användningsområde, kanske bäst att tillägga på den här sajten.) Förmodligen skulle tekniska beskrivningar av hur konsistens och varaktighet påverkar själva den sexuella aktiviteten sälja sämre, därför skriver de sånt här blaj.
Noterar vad som försvunnit...
lilla_My

Inläggav Saffran » sön 09 maj 2010, 15:22

Ketronya skrev:
Saffran skrev:

Innehållet ovan stämmer exakt överens med tuben med undantag för att glycerin står som tredje ingrediens :)

Tack, Ketronya. Jag har nu uppdaterat första inlägget i den här tråden så att innehållet för Klick Natural Glide är det korrekta. Det innebär också att den kommmer läggas in i listan över godkända övriga produkter.

Jag tog också bort ordet "Hjälp!" ur trådnamnet, eftersom vi hänvisar till den här tråden.
2A // 2A/F/i
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Re: Ändrat innehåll i Klick

Inläggav Ketronya » tis 11 maj 2010, 07:10

Jag har provat nu, klick natural, den går att använda i brist på annat, men man får ta mycket större mängd för att komma i närheten av samma effekt som gamla klick. Ska köpa glid i veckan...
Ida
3b/m/iii

Interview With a Knitter
Användarvisningsbild
Ketronya

Inläggav HanneOvergaard » tis 01 jun 2010, 15:36

Ketronya skrev:Jag har provat nu, klick natural, den går att använda i brist på annat, men man får ta mycket större mängd för att komma i närheten av samma effekt som gamla klick. Ska köpa glid i veckan...

Hur funkade Glid då?
HanneOvergaard

Inläggav Curly Sue » ons 02 jun 2010, 21:36

Woho!! Jag var på ett mindre apotek (i Råneå) idag och hittade den gamla, stora tuben klick för 66kr. Det finns nu 2 tuber kvar där som man kanske borde hamstra.. :?

Ska i alla fall bli spännande att få testa "gamla" klick, som verkar ha funkat så bra för många andra. Använder i dagsläget klick soft glide, då den gamla klick var just utgående precis när jag började med BM. Sen som jag är med allt :oops:
Härligt att man fortfarande kan hitta den gamla klick lite varstans. Så det finns hopp även för er andra ;)
2b/f/ii

Tvätt: Neutral
Vårdande: Fructis triple nutrition
Leave-in: Klick, curl harmony hair milk, aloe vera gel
Inpackning: Jessicurl WDT, oliv naturell, garnier pärlemor & körsbär
Styling: Biosilk hardrock gelé, curl harmony curl reviver
Användarvisningsbild
Curly Sue

Inläggav Ketronya » ons 02 jun 2010, 23:21

HanneOvergaard skrev:
Ketronya skrev:Jag har provat nu, klick natural, den går att använda i brist på annat, men man får ta mycket större mängd för att komma i närheten av samma effekt som gamla klick. Ska köpa glid i veckan...

Hur funkade Glid då?

Jag upplever det väl som likvärdigt med gamla klick, men inte riktigt lika bra, faktiskt, tyvärr...
Ida
3b/m/iii

Interview With a Knitter
Användarvisningsbild
Ketronya

Inläggav vajlet » tis 22 jun 2010, 21:00

Lilla fluff skrev:senast jag var på apoteket kom jag på mig själv att fråga efter den "stora" tuben med klick.+att jag passade på att ta två st,...löjlig som jag är blev det med ett blossande rött ansikte :oops:

Varför inte säga nåt om att du har det i håret då?

Det har jag gjort. Och inte mest för att det vore skämmigt att använda/köpa det till det det är tänkt för, utan för att jag inte behöver det till det det är tänkt för... :)
Användarvisningsbild
vajlet

Inläggav HelloKitty » tor 26 aug 2010, 12:49

Ställer min fråga i den här tråden, då den redan handlar om "glidmedel för håret"... ;)
Jag hittade en ekologisk motsvarighet (i tre varianter) som jag undrar om dem dels har godkänt innehåll men även vilken av de tidigare diskuterade sorterna, som dessa kanske kan sägas likna (till innehållet alltså)?
Kanske t.o.m någon som provat det här märket?!

Starglide Aqua Neutral
INCI: Aqua, Glycerin, Sodium Lactate, Alcohol, Xanthan gum, Maris Sal, Glycyrrhiza Glabra Extrakt

Starglide Strawberry
INCI: Glycerin, Aqua, Sodium Lactate, Alcohol, Xanthan Gum, Aloe Barbadensis Gel, Fragaria Vesca Extract, Natural Aroma

Starglide bio sensitive
INCI: Glycerin, Aqua, Sodium Lactate, Alcohol, Xanthan Gum, Aloe Barbadensis Gel, Glycyrrhiza Glabra Extrakt
HelloKitty

Inläggav Saffran » tor 26 aug 2010, 19:29

Alla tre ser godkända ut.
2A // 2A/F/i
Användarvisningsbild
Saffran
Moderator

Inläggav HanneOvergaard » sön 29 aug 2010, 17:23

Kan det här; http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1, vara det gamla versionen av Klick?

Har ngn förresten hittat ett glidmedel som är lika bra som klick, eller bättre? Har aldrig provat men vill gärna.
HanneOvergaard

Inläggav Nellie » sön 29 aug 2010, 21:17

HanneOvergaard skrev:Har ngn förresten hittat ett glidmedel som är lika bra som klick, eller bättre? Har aldrig provat men vill gärna.

Jag har i och för sig inte använt Klick innan, jag började med bm när de redan ändrat på den. Men jag använder Glid, och tycker det är hur bra som helst!! :handgestures-thumbupleft:
Hårtyp: 2c/m/iii
Nellie

Inläggav northbank » tis 31 aug 2010, 12:54

Var kan man köpa Glid? Finns inte på Apotekets hemsida.
Sedan maj 2009
northbank

FöregåendeNästa

Återgå till Diverse produkter