Hejhej! jag är ny här, eller ny som medlem i varje fall:)
Sen den 24 november förra året har jag inte använt schampo.
innan var håret platt torrt fett och fult.
nu är det glansigt mjukt fluffigt och utväxten är superfin, helt osliten! Älskar detta alltså.
Har spikrakt hår och har alltid hatat det, men nu är det helt ok

Jag har provat divese metoder och haft mycket grejor i håret; bikarbonat, äppelcidervinäger, avocado, banan, olika mjölschampo och oljeblandningar, henna och fil och kanel och kakao, balsam, honung, havregryn och potatismjöl, och slutligen ägg som jag tycker bäst om. Förut behövde jag tvätta varannan dag, nu 1 ggr vecka! helt otroligt. Går inte på bal sista dagen i veckan dock, ännu, kanske kommer funka det med om ett tag, efter längre tid att avvänja håret vid att bli överfett.
MEN, det jag inte lyckas med är water only-metoden? Varför? Det blir liksom inte rent, en sån tvätt blir aldrig bra. Nån som brukar köra det, hur gör ni? Jag masserar ju som en galning alltså, och överhuvud taget får jag inte fett hår längre sen avslut med schampo. men med bara vatten blir hårbotten ändå inte helt fräsch. Men jag vill! Vore ju så enkelt.
Nåt tips?

håller precis på att koka linfrögelé på spisen, hihi! det är så roligt allt detta =)