Visa tråd - Silk Naturals

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 233 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Silk Naturals
InläggPostat: 15 november 2009, 22:23 

Jag började med mineraler 2004, ID som väl i princip var det enda som fanns på den svenska marknaden då. Efter något år var jag trött på kliandet och hittade Everyday Minerals, skulle tro att det var 2005. Jag blev såld direkt, perfekt yta utan kli, kan det bli bättre?
Men det senaste året vet jag inte vad som hänt för deras foundation funkar inte på mig längre. Den gör min vanligtvis torra hud fet och oljig, kakar sig o ser inte alls bra ut. Jag har provat all de olika formulorna och det blir i princip samma resultat. Dessutom har jag ledsnat på att behöva blanda färger då inga av deras baser matchar mig perfekt.

Droppen blev allt drama med forumet, att de plockar bort produkter eller ändrar innehåll i dem utan att förvarna. De har gått från att vara ett lyhört småföretag till ett multiföretag som inte lyssnar på sina kunder och det känns så tråkigt. :irk:

Hursom, allt detta har gjort att jag bestämt mig för att spendera mina slantar på annat håll. Som flera andra fd EDM-kunder har jag bestämt mig för att prova Silk Naturals. Deras foundation är uppbyggd på ett annat sätt. Du får ett ljust baspuder som du sen själv blandar med ett mörkare puder till din perfekta nyans. Du väljer mellan olika undertoner (precis som hos EDM) eller blandar flera för att hitta din nyans. Det fiffiga är att du sen kan slänga i en extra skopa av den ljusa basen för att matcha din vinterfärg. Jag fick mitt första paket i fredags men har inte hunnit leka med det ännu, im hoppas jag ha tid. Förutom mineralsmink har de läppglans i typ 1000 olika nyanser (bara naturliga ingredienser+mineraler), hudvård o en del annat. Jag känner mig som ett barn på julafton när jag kikar runt på deras sida, smink blev plötsligt roligt igen :D

Är det någon annan här som provat SN?

Inläggsrubrik: Re: Silk Naturals
InläggPostat: 16 november 2009, 18:23 
Site Admin
Användarvisningsbild

hehe vad roligt, jag satt och kollade på deras sida i morse :D Har inte beställt nåt än, har nyss köpt en stor foundation från EDM och har mycket mer smink än jag egentligen behöver, men oj vad många fina färger de hade på Silk Naturals! Berätta gärna mer vad du tycker efter att ha testat!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 17 november 2009, 20:16 
Användarvisningsbild

Jag har både EDM och SN. Anledningen att jag ens provade mineralsmink var allt positivt som är skrivet här på forumet. Jag har sålt makeup och anser mig vara en märkesnörd :wink: som provat det mesta. Och som alla andra utgår ifrån att billigt=dålig kvalite. Trots detta (försöker vara "open-minded") köpte jag prover från EDM. Har dock enormt svårt att hitta rätt färg på foundation. Jag tror jag har minst 100 prover i skåpet. (Kanske skulle lägga ut det i byt/sälj).
Hittade SN och blev besatt av köpdjävulen, slutade med såväl foundation som ett antal ögonskuggor. Tyvärr reagerade min hud på silket, har inte provat "veganformula" än. Men ögonskuggorna... Ojojoj! De är otroligt vackra. (Är nog lite nördig fortfarande). Och vilka färger! Vill ha minst 20 till som känns akuta. Hur har jag klarat mig förut egentligen???
Det roliga är ju att efter alla dessa år med makeup så kan jag tycka att det är ok att sminka sig på morgonen. Och för mig som inte fungerar som en människa på morgonen är det ju inte fel att tycka att något överhuvudtaget kan vara uthärdligt vid den tiden :) .

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 17 november 2009, 21:23 

Vad synd att du reagerade på silket. Jag har inte helt fått till det med blandningen ännu, o så tror jag att jag behöver mer av den ljusa basen, det var inte så mycket i de där provpåsarna. De mörka pigmenten kommer ju räcka en evighet, men mer Ivory får det bli.
Om du har något oblandat kvar som du inte kan använda så byter jag gärna, bara säg till.

Jag har bara de 2 skuggorna jag fick med som GWP men OJOJOJ vilka underbara färger, o konsistensen :soppy:
Ska jag vara ärlig gillar jag inte helt EDM skuggor, de e så flygiga och fäster alldeles för dåligt, o när man blendar blir de matta o trista.
Jag har oxå miljarder olika burkar från dem med foundation, om jag trivs med SN får de nog hitta nya hem.

Jag sitter precis o gör en till order, det blir massa samples på hudvård och 3 olika läppglans bl a. Så jobbigt med tullgränsen, nu är ju dollarna ganska låg o jag tror jag klarar mig om jag ligger under $30, det får man ganska mycket för egentligen, men ev får jag dela upp det på 2 paket.

Jag har oxå fastnat för Garden of Wisdom de har määängder av hudvård och rena ingredienser. Har inte helt bestämt mig för vad jag ska prova därifrån, när utbudet är så stort blir jag bara förvirrad. Jag har en känsla av att de flesta här skulle gilla deras produkter, naturliga råvaror och parabenfritt. Jag är särskilt nyfiken på deras hydrosol's och hydrating mist, samt deras serum med syror. Tur att det är jul snart :roll:

InläggPostat: 3 december 2009, 17:34 
Site Admin
Användarvisningsbild

Jag har blivit helt kär i Silk Naturals. Har inte testat foundation än men några ögonskuggor, ett rouge och lite concealer under ögonen - HELT underbart bra, otroligt mycket bättre än EDM.
Vill köpa mer och mer och mer, allt vill jag ha :D

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 18:58 
Användarvisningsbild

Annika skrev:
Jag har blivit helt kär i Silk Naturals. Har inte testat foundation än men några ögonskuggor, ett rouge och lite concealer under ögonen - HELT underbart bra, otroligt mycket bättre än EDM.
Vill köpa mer och mer och mer, allt vill jag ha :D

Hm, det är så bra alltså? :D Jag "måste" nästan leta mig in där och titta. :wink:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 19:58 

Efter allt prat här så blev jag "tvungen" att lägga en beställning så jag hoppas att den inte dröjer allt för länge... :oops: :lol:

Vårdande: MOP Extremee Protein och Fructis triple nutrition (Nutri repair) blandat.
Inpackning: Olja, vinäger, aloe vera och H'Suan Wen Hua eller något annat som råkar finnas hemma

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 19:59 
Site Admin
Användarvisningsbild

Jag har fått grejorna på ca en vecka så det är verkligen snabb leverans!
Fortfarande lika nöjd för övrigt.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 20:01 

Ohh hoppas det går lika snabbt för min också då :innocent:

Vårdande: MOP Extremee Protein och Fructis triple nutrition (Nutri repair) blandat.
Inpackning: Olja, vinäger, aloe vera och H'Suan Wen Hua eller något annat som råkar finnas hemma

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 20:53 

SN postar måndag, onsdag och fredag. Lägger man sin order sent på postdagarna kommer den troligtvis inte med, säkrast är alltså att beställa söndag, tisdag och torsdag för snabb leverans.

Jag gillar nästan deras hudvård mer än sminket om jag ska vara ärlig. Inte för att det är nått fel på sminket men hudvården har verkligen fixat till min oljiga fuktfattiga hud. Mina porer har krympt betydligt, acnen är i princip borta och den feta t-zonen är i schack.

Deras Hydrating Serums är ren kärlek. O Kiss Cleanser, Pore Refining Toner, Firming Moisturizer, Facelift och Super Serum mm. :soppy:

InläggPostat: 12 december 2009, 22:01 

Clivia skrev:
SN postar måndag, onsdag och fredag. Lägger man sin order sent på postdagarna kommer den troligtvis inte med, säkrast är alltså att beställa söndag, tisdag och torsdag för snabb leverans.

Jag gillar nästan deras hudvård mer än sminket om jag ska vara ärlig. Inte för att det är nått fel på sminket men hudvården har verkligen fixat till min oljiga fuktfattiga hud. Mina porer har krympt betydligt, acnen är i princip borta och den feta t-zonen är i schack.

Deras Hydrating Serums är ren kärlek. O Kiss Cleanser, Pore Refining Toner, Firming Moisturizer, Facelift och Super Serum mm. :soppy:

Ohh det blir jag glad att höra :)
Jag beställde ju idag och beställde faktiskt ett serum. Får se om jag gillar det!
Ohhh...det är så roligt att vänta på paket :soppy: :oops:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 22:33 

Maria_Elvira skrev:
Ohh det blir jag glad att höra :)
Jag beställde ju idag och beställde faktiskt ett serum. Får se om jag gillar det!
Ohhh...det är så roligt att vänta på paket :soppy: :oops:

Nyfiken i en strut, vilket beställde du?

De har samples på all hudvård och även om flaskorna ser ganska små ut är de riktigt dryga. Skönt att kunna testköra o se så att huden tål produkterna tycker jag. Viktigt att tänka på för att få bra resultat är att serumet verkligen får torka in i huden ordentligt innan man har på moisturizer. Jag kände mig lite stel i huden innan jag började med det.

InläggPostat: 12 december 2009, 22:50 

C-vitamin serumet beställde jag. Har gått och tänkt att jag vill ha ett serum nu under vintern. Får se om jag blir nöjd. :)

Och tack det ska jag tänka på!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 12 december 2009, 23:58 
Användarvisningsbild

*håller för öronen och blundar* :paperbag:

Haha, jag borde verkligen inte beställa mer smink och dylikt nu, men katten va nyfiken jag blir! :banghead: Jag får önska mig i julklapp kanske... :eureka: :D

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 13 december 2009, 00:12 
Användarvisningsbild

Är det någon som testat deras mascara? Verkade lovande.
Jag är såå trött på alla dessa mascaror som torkar på en sekund så det bara blir klumpar...och alla dessa "nya" borstar som gör att det det ut som om man bara har fem tjocka fransar :irk:

VB: Franck Provost Expert Repair
Övrigt: MOP C-curl creme. CH Hair Milk. Jamila henna.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 233 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: