Nu när våren snart är på gång har jag kommit på att jag nog skulle vilja bli blond. Om det inte hade varit så att jag haft henna i håret (håret har nu en rödbrun nyans, är orolig att hennan skulle ha lite indigo i sig :S) så skulle jag vilja slinga i omgångar för att få det att se naturligt ut. men jag har blivit avrådd från att bleka bort hennan, då detta ska vara i princip omöjligt. Jag ville såklart testa, och köpte det billigaste blekningsgrejset på maxi, som skulle bleka "
upp till 4-6 nyanser" det gav mig intrycket att det var svagt... men i alla fall. tonen på slingan jag testade blev lite guld, men ändå morot, efter tre blekningar. Jag skulle nog helst ha någon lite mörkare blond färg, inte platina liksom.
Jag är optimistisk och tror att det går, fick ju ganska ljust iallafall, mina egna pigment har försvunnit från slingan jag testade på (såklart en avklippt, ville ju inte riskera kemiska reaktioner

) men det var inte "det här fixar vi med silverschampo"-ljust.
men om man slingade skulle det bli ett helvete att hitta just samma slingor igen... har hört om lite hemmakurer för att få bort hennan, men är osäker på om de verkligen skulle ta bort hennan eller bara tona ner de röda nyanserna.
vad tycker ni att jag ska göra?