Visa tråd - Vad behöver jag för att få mina lockar snygga?

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Vad behöver jag för att få mina lockar snygga?
InläggPostat: 6 februari 2010, 02:02 

Hittade en bild från en annan tråd, jag vet att det måste va gjort med locktång men de går ju att göra så likt som möjligt.
Ingen friss, perfekt stadga utan att de ser helt stelt och livlöst ut, fin volym och fina lockar. Hur ska jag göra för att få de så likt som möjligt? Hjälp mig med mitt drömhår?

Bild

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 6 februari 2010, 07:42 
Användarvisningsbild

Prova att använda ett balsam som ger volym, sedan en lockförstärkare och efter det en gel som ger mer stadga och föna håret med tratt.

Jag menade Matrix Amplify Volumizing System Root Lifter som finns i listan under Övrigt.

Jag har själv provat alla möjliga lockförstärkare, men Curl Keeper är helt outstanding.

Inpackning: WDT
Styling: KCCC, Curl Keeper

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 6 februari 2010, 11:07 

Okej tack monicaMB, uppskattar verkligen din hjälp!
Jag kan självklart leta lite efter ett volymbalsam men om någon vet någon bra på rak arm kan ni ju säga de. Påtal om de, blir de verkligen lockaigare om man använder lockbalsam?
Och rootliftern ska jag kolla upp :)

Curl keeper blir så dyrt för mig,men hur länge räcker den ungefär?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 6 februari 2010, 11:42 
Användarvisningsbild

För mig räcker Curl Keeper i ca 4-5 månader. Jag använder den ca 2-3 ggr i veckan, beroende på hur ofta jag tvättar håret.

Jag tror att volymbalsam ger mer volym i håret. För ta fram lockarna mer måste man nog ha en lockförstärkare.

Jag har testat SLS fritt schampo "TIGI BeadHead Superstar Sulfate-free shampoo for thick massive hair" och den ger håret mer volym.
Jag vet inte vad det är i det som ger håret mer volym :smt017 .

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 7 februari 2010, 19:08 

Okej gud va bra, men jag måste ju skölja håret varenda dag för det är as fult när jag vaknar, och jag duschar nästan varje dag oxå, så det blir att jag måste använda den varenda dag, så det blir ju inte så länge den räcker för mig ..
Okej ska genast kolla upp ! (:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 8 februari 2010, 06:19 
Användarvisningsbild

Jag behöver också frächa upp håret dag 2-3. Jag brukar bara krama in vatten eller balsamspray.

Jag har testat volymbalsam, TIGI Catwalk Thickening conditioner, nu och tycker att det gör håret fylligare. Ingen wow effekt, men fylligare blev det. Doften är fräsch. Inte godislukten som vissa av TIGIs produkter har, utan fräscht.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 8 februari 2010, 22:18 

Okej =)
Men andra dagen,skulle ju vara skönt att slippa skölja håret och styla om varje dag, kan man alltså spruta i lite balsamspray (eller vatten?) så kommer lockarna tillbaka ? För när jag har sovit så plattas lockarna ut och håret blir rufsigt och fult ..
Och wella shockwaves den orangea tuben, den tynger inte ner håret va? (:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 9 februari 2010, 18:51 
Användarvisningsbild

Jag tycker också att håret plattas ut när man sovit på det, för mig kommer lockarna fram igen när jag kramar in vatten/balsamspray. Inte som när det är nytvättat men ganska fint ändå.
Jag har bara testat Wella Shockwaves Rok'n hold gel ultra strong den röda tuben och jag tycker inte den tynger ner håret.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 9 februari 2010, 21:24 

ja måste bara få säga att ja har liknande problem just nu. Har axellångt vågigt/lockigt normalt tjocka hårstrån (svart hår) Mitt hår förlorar sin form efter att ja sovit, platt torrt och ruffsigt/frissigt.

De proukter jag använder just nu är Loreal antibreakage balm (gula flaskan) i BM metoden. Är det OK? Om inte, skulle ni kunna rek balsam som är godkända o går att köpa på Kicks ICA etc. Jag gick igenom godkända balsam men mycket av det är svårt att hitta när man bor i en liten stad.

Sen som styling har ja i en klick av tuben klick som ja blandar med Wellas strong styling gel, och kramar in i håret när d e vått o sen kör ja plopp metoden efter att jag haft i stylingprodukter.

Kan ni hjälpa mig? ja e såååå desperat efter att få mina lockar att hålla :( har hållt på länge nu.
Ni får gärna komma me produktsförslag också

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 9 februari 2010, 21:38 

mohlin skrev:
De proukter jag använder just nu är Loreal antibreakage balm (gula flaskan) i BM metoden. Är det OK? Om inte, skulle ni kunna rek balsam som är godkända o går att köpa på Kicks ICA etc. Jag gick igenom godkända balsam men mycket av det är svårt att hitta när man bor i en liten stad.

Jag tror inte ditt balsam är godkänt men vi kan inte veta säkert utan att du skriver ut ingredienserna.

Kolla förslagsvis den här listan http://www.lockig.se/phpbbforum/viewtopic.php?f=12&t=8232

Vårdande: MOP Extremee Protein och Fructis triple nutrition (Nutri repair) blandat.
Inpackning: Olja, vinäger, aloe vera och H'Suan Wen Hua eller något annat som råkar finnas hemma

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 9 februari 2010, 21:45 

mohlin skrev:
De proukter jag använder just nu är Loreal antibreakage balm (gula flaskan) i BM metoden. Är det OK?

Nu ska vi se... balsamet finns inte i listan över godkända produkter. Jag sökte på "breakage" och fann följande

http://www.lockig.se/phpbbforum/viewtop ... t=breakage

så: nej.

mohlin skrev:
Om inte, skulle ni kunna rek balsam som är godkända o går att köpa på Kicks ICA etc. Jag gick igenom godkända balsam men mycket av det är svårt att hitta när man bor i en liten stad.

De flesta av de produkterna är svåra att hitta öht, även för oss stockholmare. Kolla lite på listan som länkas till i inlägget ovan.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 februari 2010, 12:43 

Så det blir inte fett om man tar i balsamspray ?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 10 februari 2010, 13:13 

veronicaa skrev:
Så det blir inte fett om man tar i balsamspray ?

det beror på ditt hår och sen är det säkert olika beroende på vilket balsamspray du använder.

Vårdande: MOP Extremee Protein och Fructis triple nutrition (Nutri repair) blandat.
Inpackning: Olja, vinäger, aloe vera och H'Suan Wen Hua eller något annat som råkar finnas hemma

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 13 februari 2010, 18:28 
Användarvisningsbild

veronicaa skrev:
(...) Mitt hår kan bli jättelockigt när jag tagit i en lockprodukt,men känns ofta fett efter ett tag och bara hängande. Inget liv i det kan man säga..

vet inte vad det är för ingredienser i de produkter du använder, men ett tips är att kolla om det håret blir trist av innehåller protein, och de som känns bra är proteinfria. det du skriver om att det blir "hängande" och "livlöst" är precis det jag upplever när jag ramlar på en produkt med protein.

kanske är det inte stylingprodukten som gör skillnad? kanske använder du olika balsam när du får olika effekt?
mitt tips är att kolla alla dina produkter, och prova dig fram om det blir sämre med just protein! :)

Styling: Curl Keeper el. RR & CCSS
Hårlängd: 75 cm
Hud: Weleda Wild Rose & Proactiv

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori