Visa tråd - Nu ska jag testa balsammetoden! *Nya bilder 100224*

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Nu ska jag testa balsammetoden! *Nya bilder 090608*
InläggPostat: 22 juli 2009, 11:04 

DU ger mig hopp om att få ett lockigare hår! Ditt är långt och tjockt och kan ändå
få så fina lockar! :D Mitt hår borde vara superenkelt! Jag är extremt imponerad :soppy:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 16 september 2009, 23:11 
Användarvisningsbild

Åh kanske man kan få se några bilder nu när det gått ytterligare ett par månader! :) Du har verkligen superfint hår! Är riktigt avundsjuk. :irk: Nejdå. :wink: Men det ser så härligt ut när det är så tjockt! Själv har man halvtunnt hår. :?

Men vad sägs om några nya bilder? :) Jag är ju så nyfiken!

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 22 februari 2010, 10:29 

Okej, jag tänkte puffa upp min egen tråd och använda den som hårdagbok liksom.

Jag har hållt på med balsammetoden sen i maj och är nöjd men har slarvat lite. I somras på semestern blev det mycket salta bad och jag använde mitt sista schampo för att tvätta håret ett par gånger eftersom det kändes som om saltet fanns kvar. Två ggr har jag använt det schampot för att tvätta ut klorvatten ur håret när vi varit på simhallen, tycker ni andra ni får bort klor med balsam??? Håret blir så mycket våtare på något sätt av klorvatten... :?

Håret går i perioder, just nu är det knappt vågigt alls om jag inte stylar det, funderar på om det är kylan? I somras hade jag väldigt mycket vågor och lockar och var jättenöjd. Är inte missnöjd nu men det är nästan rakare än innan BM om jag inte stylar det. Kanske har mitt hår inte blivit lockigare utan jag har bara lärt mig styla fram lockarna bättre?

Nu har min älskade mousse från Loreal utgått och jag letar ny styling. Har idag provat got2be 2 sexy volume mousse och den är ok, håret blir lockigt men inte lika mycket och moussen känns lite kladdig att ta i (det älskade jag med Loreals, den var inte kladdig) men håret är blankt och fint. Kan bero på att jag öste i Klick i inpackningen i går också men men.

Kan även konstatera att balsamsprayet från Oliv naturel (Åhléns) inte alls passar mitt hår, urk, det blev liksom kladdigt och fettigt.

Jag har beställt provpaket på stylingpordukter från Lockbutiken förra veckan och väntar spänt på att det ska dyka upp (lär dröja, förra veckan uteblev posten två dagar pga snön), det ska bli spännande. Funderar på att testa någon sådan där dunderinpackning också. Eller hälla olja i håret, det känns rätt torrt i kylan men allvar, ni som har olja, får man ur det sen?? Med balsam? Skeptisk, får väl testa en fredag hehe.

Ska försöka få till lite nya bilder en dag snart.

Senast redigerad av Polly 22 februari 2010, 14:52, redigerad totalt 1 gång.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 22 februari 2010, 14:16 
Användarvisningsbild

Polly skrev:
...hälla olja i håret, det känns rätt torrt i kylan men allvar, ni som har olja, får man ur det sen?? Med balsam? Skeptisk...

Jag har oljeinpackningar lite nu och då och jag får ut all olja med bara balsam faktiskt. :) Jag brukar först blöta håret och torka det handdukstorrt, sen smörjer jag in både hår och hårbotten rikligt med olja (just nu använder jag sötmandelolja), sen sätter jag upp håret i en knut och har det så i nåt dygn eller två, beroende på om jag bara ska vara hemma eller inte (det är ju inte särskilt vackert med oljehår :mrgreen:). När jag har tröttnat på att ha oljan i håret släpper jag ut det och kammar igenom det med en bredtandad kam och sen tvättar jag det länge och noga med balsam (jag har testat olika balsam som är godkända och alla tycks funka bra när det gäller att få ur oljan). Så länge du är riktigt noggrann när du balsamerar håret och gnuggar länge och väl ska all olja gå ur. ;) Kan vara bra att ha i balsamen någon minut efter att du gnuggat igenom håret innan du sköljer ur det också. När håret torkar sen är det helt fantastiskt mjukt och glansigt och inte ett dugg oljigt! :D

Testa! :)

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 22 februari 2010, 14:34 
Moderator
Användarvisningsbild

Polly skrev:
Eller hälla olja i håret, det känns rätt torrt i kylan men allvar, ni som har olja, får man ur det sen?? Med balsam? Skeptisk, får väl testa en fredag hehe.

Det är väldigt olika. Vissa får ut det hur lätt som helst, medan andra får jobba som sjutton. Hur håret reagerar på olja är det också stor skillnad på. Så att testa en dag när du inte behöver rusa iväg och se presentabel ut är nog en god idé. :)

Inpackning: Jessicurl WDT
Övrigt: Klick, ibland Wella Sensitive Mousse

Inläggsrubrik: Re: Nu ska jag testa balsammetoden! *Nya bilder 100224*
InläggPostat: 24 februari 2010, 17:16 

Tack för tips om oljor, ska nog ta och testa det någon lämplig långhelg :mrgreen:

Här kommer lite bilder på mitt vintertrötta hår som är i desperat behov av toning och lite toppklippning. Jag letar fortfarande styling och ser fram emot att mitt provpaket från Lockbutiken kommer.

Bilaga:
bP1010495.jpg
Bilaga:
bP1010493.jpg

Du har inte de rättigheter som krävs för att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 24 februari 2010, 22:13 

Åh, vad snyggt! Din lugg är ju helt underbar och färgen! :romance-inlove:

Tvättbalsam: Jag testar Coop Extra, Naturelle Smultron och Neutral för tillfället.
Vårdande: Garnier P&K inpackning
Övrigt: Vera by CCS gel, Apoliva Hårmist

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 1 mars 2010, 20:51 

agnescarolina skrev:
Åh, vad snyggt! Din lugg är ju helt underbar och färgen! :romance-inlove:

Tack! :) Färgen finns på burk, minns inte vad den heter men den blir lagom ekorr-färgad i mitt ganska mörka hår.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 1 mars 2010, 20:56 

Idag kom mina provprodukter från lockbutiken! :dance:

Nu ska jag bara lista ut hur man bäst använder Kinky curly curling custard, Jessicurl awe inspiraling spray, gelebration spray, confident coils och rockin' ringlets. Attans att sökfunktionen inte fungerar.... :doh:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 3 mars 2010, 18:25 

Okej, ikväll har jag provat KCCC och jag är väldigt kluven till resultatet. Jag tycker den luktar gott, var lätt att dosera och få ut jämnt i håret, håret torkade ganska snabbt och blev mjukt och det blev helt klart lockigare, jag fick till och med korkskruvar.

Men lockarna är inte snygga. :( Jag, som mest har vågigt och lite lockigt hår, vill ju ha stora fina runda lockar och nu blev det liksom väldigt mycket mer småvågigt (tänk när man haft fläta) och korkskruvarna är inte heller fina, de är så himla utdragna att det mest blev som snurrade vågor liksom, väldigt utdragna. Mitt självfall försvann med KCCC så topparna spretar och gör att håret ser lite stripigt ut. Attans också! Men man kanske ska ge det några försök och framför allt se om jag lyckas styla till det i morgon när jag sovit på det?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 4 mars 2010, 08:05 

Okej, innan jag gick och la mig igår tog jag mousse i håret (got2 be sexy) och lät det torka. I morse hade jag alltså både KCCC och mousse när jag stylade som vanligt, med min hemmagjorda balsamspray och det blev bra! Stora fina lockar, mer än vanligt. Nu funderar jag på om man ska ta lite mer KCCC i morgonbitti? Är det någon som tar det i fuktat hår eller använder ni alla det i helt blött hår?

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 5 mars 2010, 08:03 

Okej, i morse vaknade jag med både mousse och KCCC i håret alltså och det var väldigt mycket snyggare direkt ur sängen än vanligt! Kanske en tillfällighet men ändå, håret blir så mjukt och glansigt av KCCC. Jag fuktade med mitt hemmagjorda balsamspray, tog i liiiite mer KCCC och kramade upp stora, fina och många lockar i håret - toppen!!! :dance:
Ska försöka få till en bild.

I helgen ska jag prova Jessicurls produkter men nu är jag ju redan KCCC-frälst så de får vara väldigt bra om de ska kunna konkurrera med kola-kletet! :lol:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 11 mars 2010, 08:23 

I helgen provade jag Jessicurls provpaket men njae, det är nog inte min melodi.
Precis som som med KCCC blev det inte bra när man bara tagit i Jessicurl, tror mitt hårt är för tungt eller något. Jag hävde i vanlig mängd mousse och det blev okej men lite mer produktigt än med KCCC liksom. Dagen efter fick jag ta i mer Jessicurl och då kändes håret lite oljigt. Det blev ofräscht snabbare än vanligt så jag har kommit fram till att Jessicurl tyvärr inte är något för mig. Är i och för sig sugen på att testa curlkeepern men vi får se.

Är någon intresserad av mitt Jessicurlprovpaket så hör av er, jag har alltså bara provat det.

Däremot rekommenderar jag verkligen KCCC, jag använder den med mousse och mitt hår blir mjukt, glansigt och lockigare, dessutom vågigt/lockigare längre upp på huvudet och håret blir inte alls fett, trots att jag tar lite ny KCCC i fuktat hår var morgon 3-4 dagar.

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 17 mars 2010, 09:52 

Jag fortsätter med KCCC, tar lite extra i balsamsprayfuktat hår på morgonen. För att det ska bli bra bör händerna vara våta när man tar KCCC, annars torkar krämen liksom i händerna innan du fått i den i håret.

För övrigt syns inte mina senaste bilder längre, hm, märkligt? :think:

Profil Skicka e-post  

InläggPostat: 17 mars 2010, 22:11 

Hur mycket vill du ha för det och kan man isåfall skicka pengar med brev? Jag är intresserad! :D

Tvättbalsam: Jag testar Coop Extra, Naturelle Smultron och Neutral för tillfället.
Vårdande: Garnier P&K inpackning
Övrigt: Vera by CCS gel, Apoliva Hårmist

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till: