Okej, jag tänkte puffa upp min egen tråd och använda den som hårdagbok liksom.
Jag har hållt på med balsammetoden sen i maj och är nöjd men har slarvat lite. I somras på semestern blev det mycket salta bad och jag använde mitt sista schampo för att tvätta håret ett par gånger eftersom det kändes som om saltet fanns kvar. Två ggr har jag använt det schampot för att tvätta ut klorvatten ur håret när vi varit på simhallen, tycker ni andra ni får bort klor med balsam??? Håret blir så mycket våtare på något sätt av klorvatten...
Håret går i perioder, just nu är det knappt vågigt alls om jag inte stylar det, funderar på om det är kylan? I somras hade jag väldigt mycket vågor och lockar och var jättenöjd. Är inte missnöjd nu men det är nästan rakare än innan BM om jag inte stylar det. Kanske har mitt hår inte blivit lockigare utan jag har bara lärt mig styla fram lockarna bättre?
Nu har min älskade mousse från Loreal utgått och jag letar ny styling. Har idag provat got2be 2 sexy volume mousse och den är ok, håret blir lockigt men inte lika mycket och moussen känns lite kladdig att ta i (det älskade jag med Loreals, den var inte kladdig) men håret är blankt och fint. Kan bero på att jag öste i Klick i inpackningen i går också men men.
Kan även konstatera att balsamsprayet från Oliv naturel (Åhléns) inte alls passar mitt hår, urk, det blev liksom kladdigt och fettigt.
Jag har beställt provpaket på stylingpordukter från Lockbutiken förra veckan och väntar spänt på att det ska dyka upp (lär dröja, förra veckan uteblev posten två dagar pga snön), det ska bli spännande. Funderar på att testa någon sådan där dunderinpackning också. Eller hälla olja i håret, det känns rätt torrt i kylan men allvar, ni som har olja, får man ur det sen?? Med balsam? Skeptisk, får väl testa en fredag hehe.
Ska försöka få till lite nya bilder en dag snart.